Vstupte do eshopu

KETONOVÁ DIETA:

Bojujete s nadváhou nebo obezitou? Nevíte si rady se svou postavou? My vám nabízíme bezpečnou a lékaři doporučenou dietu. Je to bílkovinná nebo-li proteinová ketogenní dieta, kterou navrhl americký profesor George L. Blackburn na Harvard Medical School.

Dieta má 4 fáze, které na sebe navazují, a každá má svůj smysl, účinek a výsledek.

První fáze je nejtěžší, protože je nejpřísnější, ale kvalitně Vás nastartuje. Za měsíc zhubnete i 8 kilo. Instantními bílkovinnými jídly se nahrazují ,,pravá jídla" a k nim je povoleno jíst všechny druhy zeleniny, některé v neomezeném množství. Zelena je v první fázi povinná. Důležité v první fázi je, aby se dodržel poměr mezi slanými a sladkými jídly, tzn. 50 : 50.

Povolené druhy zeleniny: Artyčoky, Houby, Patizon, Sója (klíčky), Brokolice, Chřest, Pórek, Špenát, Celer bílý, Kel, Čekanka, Květák, Ředkvičky, Dýně, Fazolové lusky, Lilek, Zelí (zelené, červené), Salát (všechny druhy), Okurka, Řeřicha, Rukola, Fenykl.

Přísun vlákniny
Povolené druhy zeleniny (některé neomezeně) během ketonové diety podporují funkci střev a předcházejí tak zácpě.

Sladké potraviny jsou přísně zakázány, patří sem i ovoce a zelenina, která obsahuje sacharidy a tudíž je sladká. Výjimkou jsou pouze sladká proteinová jídla, která jsou součástí diety. Pro začátek stavu ketózy * je třeba, aby organismus dostal dostatečné množství instantních bílkovin, což znamená 1,2g na 1kg ideální hmotnosti u žen a u mužů 1,5g.

První fáze trvá 10 - 21 dnů, která Vám zaručí rychlý úbytek nadbytečných kilogramů a redukce hmotnosti je na úkor tukové tkáně. Důkazem úbytku je měření na impedanční váze. Na den je průměrná spotřeba 4 - 5 sáčků práškového bílkovinného jídla, podle počáteční hmotnosti klienta.

Nezapomeňte na externí doplňování minerálů (hořčík, draslík) a omega3 kyselin, případně i multivitaminy (při dlouhodobějších redukcích)

Časté chyby během první fáze:
  • nedodržuje se poměr mezi slaným a sladkým
  • nedostatečný přísun instantních bílkovinných jídel způsobem, že stačily pouze dva nebo tři sáčky na den a necítili jsme hlad
  • nedodržuje se pitný režim, během první fáze je důležité, aby se vypilo kolem 0,4 l tekutin na 10 kg hmotnosti
  • nápoje se sladí cukrem (pokud je to k nevydržení tak je třeba použít raději umělé sladidlo nebo aspartam)
  • nedostatečné doplňování minerálů, kterým vznikají tělesné problémy
  • konzumace alkoholu, alkohol je zakázán, povolen je až od 3. fáze (sklenice kvalitního vína)
Jde o přechodnou fázi, průměrně se za měsíc zhubne 3 - 4 kg.

Druhá fáze trvá cca 10-21 dní a povinně následuje hned po první fázi. U pravidelně sportujících hostů je možné zahájení redukční kúry přímo fází 2., aniž by byla fáze 1.

Tato fáze se přizpůsobí Vašemu životnímu stylu, je méně náročná a může trvat dlouhodobě, čili i více týdnů. Je to pokračování bílkovinné diety z fáze 1, akorát s tím rozdílem, že už je povoleno jedno ,, pravé "hlavní jídlo, kde je vysoký obsah bílkovin a minimální množství tuků na den (např. drůbež bez kůže, libové maso, ryby, mořské plody).

Spotřeba instantních bílkovinných jídel na den je 3 - 4 kusy. Organismus se i nadále musí udržovat v ketóze, aby se hublo na úkor tukové a ne svalové tkáně.

Časté chyby ve druhé fázi:
  • automaticky se dávají přílohy k ,,pravému jídlu", může se však pouze zelenina uvařená ve vodě nebo v páře. V žádném případě nepoužívat brambory, rýži a knedlík jako přílohu
  • nedostatečný přísun instantních bílkovinných jídel, protože máme pocit nasycení
  • začne se jíst pečivo, které je nadále nepřípustné
  • nedodržování pitného režimu, třeba je vypít stále alespoň 2 - 2,5 litru tekutin
  • vynechávání fyzické aktivity, která je nutná a potřebná !!!
  • slazení nápojů s cukrem
  • nedostatečné doplňování minerálů, potřebná je alespoň poloviční dávka externích látek
Fáze, která se nazývá vyrovnávací, kde se opatrně vracíme k sacharidům. Průměrně se zhubne 2-3 kg za měsíc.

Následuje po druhé fázi, trvá cca 10 - 21 dní. Cílem je omezit přísun nekvalitních tuků a klienta postupně naučit zvykat si na sacharidy. Nejde o rafinovaný cukr, nebo potraviny. Můžeme konstatovat, že jde o slabší druhou fázi, která může trvat i několik měsíců. Povolené jsou již 2 hlavní jídla denně s vysokým obsahem bílkovin a minimálním množstvím tuku. Nejčastěji se zavádějí ,, pravý oběd a pravá večeře ". Jedno jídlo z hlavních je stejné jako v druhé fázi (tzn. libové maso v dětské porci + salát z povolených druhů zeleniny), druhé hlavní jídlo může být doplněno dětskou porcí přílohy (rýže, brambory nebo kus celozrnného pečiva) - doporučujeme oběd.

V každém případě přílohy a potraviny s obsahem sacharidů se do jídelníčku zavádějí opatrně!

Průměrnou spotřebou na den jsou 2 - 3 kusy instantních bílkovinných jídel. Doplňování minerálů již není nutné, omega kyseliny se mají užívat i nadále.

Časté chyby během třetí fáze:
  • přílohy jako knedlíky se musí z jídelníčku vytratit nastálo, a také česká jídla, které nejsou zrovna nejzdravější
  • cukry jako čokoláda, zmrzlina, dezerty se z jídelníčku také musí vytratit
  • konzumace bílého pečiva, toto pečivo nahradit celozrnným nebo tmavým pečivem
  • slabá fyzická aktivita
  • slazení nápojů cukrem
Fáze udržování a vyvážené stravy. Rovnováha se týká poměru mezi příjmem a výdejem.

Trvá 21 - 45 dnů, může být užívána trvale a klient již žije zdravě. Jídlo konzumuje pravidelně 4x denně, definitivně se vyloučila toxická jídla, resp. návyková (rafinované tuky a cukry, alkohol). Přednost dává biopotravinám, celozrnnému pečivu, nekouří, alkohol užívá jen střídmě (a pouze kvalitní). Chemické léky se užívají pouze, pokud je to nezbytné.

Podstatné je, aby tento životní styl byl klientovi příjemný a když tomu tak není, tak v předchozích fázích asi došlo k nějaké chybě. Bílkovinná jídla se konzumují v množství 1 - max.2 kusy na den. Obvykle jsou to snídaně a svačina. Občas lze sladit medem, třtinovým cukrem nebo fruktózou.

Časté chyby ve čtvrté fázi:
  • návrat ke starým návykům ve stravování
  • myšlenka, že Vaše nová váha se udrží sama, je třeba udržovat se fyzickou aktivitou alespoň 2x týdně, kontrolovat se v jídle
  • myšlenka, že zákon o zachování energie přestal platit (energetický příjem nesmí být vyšší než výdej)
  • klient není ochoten a schopen přestat konzumovat škodlivé jídla (uzeniny, omáčky, sladké, hranolky, hamburgery ...), je třeba aby je omezil alespoň na minimum ...
  • nadále se využívá některé způsoby tepelné úpravy (smažení, pečení, grilování)
  • změna velikosti porcí

Cyklus hubnutí od 5,5 do 8,5 kg:
Fáze 1: 10 DNÍ
Fáze 2: 10 DNÍ
Fáze 3: 10 DNÍ
STABILIZACE: 3 týdny až 1 měsíc

Cyklus hubnutí od 8,5 do 12,5 kg:
Fáze 1: 15 DNÍ
Fáze 2: 15 DNÍ
Fáze 3: 20 DNÍ
STABILIZACE: 1 MĚSÍC

Cyklus hubnutí od 12,5 do 18 kg:
Fáze 1: 3 TÝDNY
Fáze 2: 3 TÝDNY
Fáze 3: 1 MĚSÍC
STABILIZACE: 1 A PŮL MĚSÍCE

Při ztrátě hmotnosti větší než 18 kg je výhodnější zopakovat předchozí cykly.

Například při ztrátě 25 kg je výhodné absolvovat cyklus hubnutí od 12,5 do 18 kg + doplňkový cyklus vzhledem k požadované váze, kterou chceme shodit: 8,5 až 12,5 nebo 12,5 až 18,5 kg.

V tomto případě se stabilizace může snížit na 3 týdny až 1 měsíc za první cyklus a zároveň zvýšit na konci diety (na konci druhého cyklu).

Příklady onemocnění a stavů, při nichž je bílkovinná dieta v rámci samoléčby kontraindikována:
  • Cukrovka
  • Metabolická onemocnění (dna, fenylketonurie)
  • Těhotenství a kojení
  • Onemocnění jater a ledvin
  • Věk pod 18 let (bílkovinná dieta je nevhodná pro děti a mladistvé !!!)
  • Závažné psychické problémy, včetně poruch příjmu potravy (mentální anorexie a bulimie)
  • Porucha metabolismu minerálů
  • Onemocnění srdce
  • Alergie na některou složku obsaženou v bílkovinných jídlech (před použitím si vždy podrobně prostudujte informaci o produktu)
  • Poruchy krevní srážlivosti (zejména u pacientů léčených warfarinem)
  • Žlučníkové kameny


Ketonová dieta SPEEDIET® je určena k redukci tuku v domácích podmínkách pro klienty bez závažných zdravotních komplikací, příp. pro klienty se zkušenostmi s proteinovou ketogenní dietou. Při jakýchkoliv pochybnostech o zvládnutí cyklu SPEEDIET® nás kontaktujte a my Vám doporučíme některé z odborných center.