Vstupte do eshopu


Vítejte na stránce ketonové diety SPEEDIET®. V úvodní části se Vám pokusíme nabídnout základní informace o principu samotné diety, srozumitelnou formou.
Základem proteinové diety je snížení denně přijaté dávky sacharidů na úroveň těsně pod 40 - 50g a zároveň zvýšený příjem bílkovin, pro ochranu svalů.
Snížení sacharidů na požadovanou úroveň zapříčiní cca na 3-4 den produkci ketolátek (aceton, kyselina acetonová a kyselina betahydroxymaslová). Tyto látky slouží jako zásoba energie, navozují pocit nasycení a většinou i euforickou náladu.
Proteinová nebo bílkovinná dieta by se dala také označit jako dieta nízkosacharidová.
Takovým způsobem je možné navodit v organismu obdobu "vyhladovění" kdy tělo začne sahat po tukových zásobách, přičemž zvýšený příjem bílkovin chrání svalovou tkáň před případnou atrofií.

CO JE PŘI TÉTO DIETĚ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ?

  • Pravidelný přísun pokrmů, rozdělený v 4-5 denních dávkách, (1g bílkovin na kg hmotnosti)
  • Dodržování pitného režimu. Minimálně 2 l tekutin. (Voda, minerálky),
  • Příjem vlákniny ve formě povolené zeleniny, pro správnou funkci střev,
  • Externí doplňování minerálů (hořčík, draslík) a omega kyselin, případně i multivitaminů, při delších redukcích,
  • Fyzické šetření se během první startovací fáze, kdy jakákoli zvýšená námaha způsobí hubnutí na úkor svalové tkáně,
  • Postupná záměna instantních pokrmů za pravé jídla,
  • Nezkracování jednotlivých fází, zejména třetí fáze tzv. vyrovnávací, kdy se do jídelníčku postupně zavádějí sacharidy a právě tento moment je jedním z nejdůležitějších pro zabránění jo-jo efektu!
  • Osvojení si pravidelnosti v příjmu potravy, tekutin, sportovních aktivit a hlavně velikosti porcí!


Během první startovací fáze nahradíte přijaté potraviny instantními proteinovými přípravky a povolenou zeleninou + doplníte hořčík, draslík a omega 3 kyseliny, přičemž se začnete fyzicky šetřit. Dodržujte poměr sladkých a slaných potravin, při lichých počtech ve prospěch slaných jídel. Snažte se rozdělit příjem jídel v pravidelných intervalech, aby si tělo zvyklo na svou "dávku". Pozor na pitný režim! Délka fáze je zpravidla 10-21 dní.

Během druhé přechodné fáze nahradíte jedno instantní jídlo jídlem pravým. Zpravidla je to oběd, kdy si připravíte např .: dvě vajíčka natvrdo, nebo hubenou rybu nebo kuřecí maso, nebo mořské plody. Preferujeme zdravou přípravu pokrmů, bez oleje, na vodě, na páře a také pozor na množství! Nemělo by překročit 150-200g. Externí doplňování minerálů a omega 3 kyselin stále pokračuje. Příjem tekutin také. Změna nastává v povolené zelenině, kdy přibude do seznamu rajče, paprika a začínáte cvičit. Vhodné jsou rozumné aerobní aktivity. Mějte na paměti, že začínáme pozvolna. Organismus je stále v ketóze a ztráta svalové tkáně není účelem této redukce. Délka přechodné fáze je 10-21 dnů. Pozor na pitný režim! Přechodná fáze trvá minimálně tolik, jako fáze startovací, ideálne i 2 x déle.

Během třetí vyrovnávací fáze nahrazujeme dvě jídla jídlem pravým. Zpravidla oběd a večeři, přičemž k jednomu z nich si přidáváme už menší porci sacharidů (rýže, brambory). Na svačinu zkonzumujete menší jablko, resp. hrst ovoce. Důležité je postupné zvyšování dávek sacharidů a postupné rušení ketózy. Tělesné aktivity by již měly být samozřejmostí tak třikrát do týdne. Externí doplňování minerálů či omega 3 kyselin již není nutné.

Fáze čtvrtá udržovací. V podstatě se už ani nejedná o fázi hubnutí, jako spíše o osvojení si jistých stravovacích návyků, pravidelnost ve stravování, cvičení. Dodržování pitného režimu. Během jednotlivých fází, pokud jste je dodržovali podle návodu, zřejmě jste si uvědomili, že velikosti porcí potravin, které jste přijímali před dietou, byly zbytečně velké. Že pravidelný příjem potravin vysílá organismu signál, aby si zásoby "na horší časy" neukládal a čtyři jídla denně v pravidelných intervalech, mají svůj význam. Že pravidlo příjem = výdej platí stále a tedy bez cvičení to zkrátka nepůjde. Během této fáze je možné nechat si max.1-2 instantní jídlo, kterým se dá nahradit např. svačina.

Obvykle doporučujeme klientům, aby si předem zvážily, zda je tato dieta pro ně vhodná, zda mají pocit, že jednotlivé fáze dodrží tak, aby se k ní v budoucnu nemuseli vracet. Ne, že by opakovaně nefungovala, ale smyslem tohoto všeho je uvědomit si chybu v stravovacích návycích populace a pohodlném způsobu života. Všeho moc škodí a proteinová dieta nemá být soustavným řešením, ale jen způsobem, jak ukázat směr.

Tabulky, množství pokrmů, kontraindikace, povolená zelenina a vzorové jídelníčky